Logowanie: Bankowość internetowa

Aktualności

2022-02-25 JAK DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH PIENIĘDZY?

Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.

  • NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł. 
  • Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
  • Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
  • Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
  • Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
  • Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.

 

  • Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
  • Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
  • Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz 
    w bankowości elektronicznej.
  • Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
  • Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
  • Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek 
    i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.
  • Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
  • Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
  • Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.
  • Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.

 


Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na naszą Infolinię.

 

 

PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.

2021-01-28 WNIOSKI 500+

Szanowni Klienci,


Przypominamy, że od 1 lutego 2022r.. można składać wnioski w ramach programu Rodzina 500+ poprzez Naszą Bankowość Elektroniczną eBankNet.


Kolejny okres rozliczeniowy, który trwa od 1 czerwca 2022r. do 31 maja 2023r. 
Według nowych, obowiązujących od 1 stycznia 2022 r. zasad, wnioski o świadczenie wychowawcze na nowy okres przyjmuje i rozpatruje Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który przejął zadania związane z obsługą programu „Rodzina 500+”

 

2021-12-15 Usługa BLIK dostępna w naszym Banku

Z satysfakcją informujemy, że od 15 grudnia br. zapowiadana usługa BLIK jest już dostępna 
w ofercie naszego Banku dla Klientów indywidualnych posiadających ROR z dostępem do bankowości internetowej. BLIK to metoda płatności, dzięki której łatwo i szybko zapłacisz w sklepie i przez Internet, a dodatkowo  wypłacisz gotówkę w bankomacie. Do płatności BLIKIEM nie potrzebujesz karty płatniczej ani portfela. Wystarczy telefon z dostępem do internetu i aplikacja 
BS Koszęcin mobile.

2021-10-29 Rozpoczyna się proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla Przedsiębiorstw z sektora Mikro i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0.

Rozpoczyna się proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla Przedsiębiorstw z sektora Mikro i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.

Rozliczenia Tarczy 2.0 będą odbywać się w trzech etapach. 

 

2021-10-21 Komunikat bezpieczeństwa: Uwaga na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon – przestępcy podszywają się pod pracowników banków

Ostrzegamy przed przestępcami, którzy podają się za pracowników banku. Przestępcy podają się za pracowników Banku Spółdzielczego pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania czy transakcji i proszą o instalację oprogramowania do zdalnego połączenia np. AnyDesk.

2021-09-28 Gazetka Mój Bank

Już od 20 września 2021 r. do Państwa domów może trafić gazetka Mój Bank. W niej wiele cennych informacji. O czym można przeczytać w pierwszym wydaniu:

  • kwocie 3,9 mld zł dotacji z programu „Czyste powietrze”, która zasiliła budżety polskich rodzin
  • o 500 tys. domów, które mają już swoją własną słoneczną elektrownię
  • loterii w której do wygrania jest 5000 zł
  • o konkursie, w którym do wygrania 1051 nagród w tym samochód z napędem hybrydowym – Toyota Yaris Hybrid

Tych z Państwa, którzy w swoich skrzynkach na listy nie znajdą w/w przesyłki zachęcamy do pobrania gazetki w wersji elektronicznej.

2021-07-06 Wnioski 300+

Już od 1 lipca br. wnioski Programu Dobry Start (300+) są dostępne w systemie bankowości elektronicznej eBankNET Banku Spółdzielczego w Koszęcinie  


Przypominamy  Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole, świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24. roku życia.


Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek o świadczenie dla dzieci, które przebywają w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

WAŻNE  od 1 lipca br., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry start" zmienią się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia dobry start.
Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych - w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych - zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi programu "Dobry start".
Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.


Wnioski drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada


Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.


Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.

2021-04-27 Instrukcja wypełnienia i złożenia wniosku umorzeniowego w ramach Tarczy Finansowej 1.0

Proces umarzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.
Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy. 

Warto pamiętać, że firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0, będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać z 100 proc. umorzenia subwencji.

Cały proces umorzenia subwencji odbywać się będzie wyłącznie w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:
zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowaną przez PFR,

  • wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie,
  • pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat PFR w zakresie nieumorzonej kwoty subwencji,
  • na bieżąco śledzić postęp spłat rat nieumorzonej kwoty subwencji.

Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w zaktualizowanym Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0 obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r. 

 

2021-04-15 Informacja o Rozpoczęciu procesu umorzeń Tarczy Finansowej 1.0

Rozpoczęcie procesu umorzeń Tarczy Finansowej 1.0

Przedsiębiorco, jeśli w zeszłym roku otrzymałeś subwencję finansową z Tarczy Finansowej PFR 1.0,
to już niedługo będziesz zobowiązany do jej rozliczenia.

Proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 zacznie się po
29 kwietnia 2021 r.

2021-03-17 Ostrzeżenie o próbach wyłudzeń danych przez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS.

Szanowni Klienci,


Departament Bezpieczeństwa Banku BPS informuje, iż w ostatnim czasie zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS. Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu - w tym Infolinię Banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem systemów bezpieczeństwa po stronie Banku. Bądźmy uważni - nie dajmy się oszukać.

2021-01-13 Tarcza Finansowa PFR 2.0

Klienci Banku Spółdzielczego w Koszęcinie będą mogli składać wnioski o subwencje finansowe ze środków Polskiego Funduszu Rozwoju przeznaczone dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców z branż, które zostały najmocniej dotknięte drugą falą pandemii COVID-19.

 

2021-01-07 Komunikat do Klientów w sprawie brexitu.

Od 1 lutego 2020 r. Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej
(Wielka Brytania) nie jest państwem członkowskim Unii Europejskiej (UE), jednocześnie od 1 lutego
2020 r. do 31 grudnia 2020 r. ustanowiony został tzw. okres przejściowy, który w praktyce oznacza,
że Wielka Brytania jest związana całym prawem UE i jest traktowana jakby nadal była członkiem
UE, z tą jednak różnicą, że przedstawiciele Wielkiej Brytanii nie uczestniczą w pracach instytucji UE.

2020-11-27 Wydłużenie terminu potwierdzenia Beneficjenta w ramach Tarczy Finansowej PFR

Uprzejmie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju wydłużył termin przedstawienia przez Przedsiębiorców, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej PFR dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy z 31 grudnia 2020 r. na dzień 31 stycznia 2020 r.

2020-12-17 Życzenia

2020-09-10 Płać za zakupy zegarkiem!

Garmin Pay i Fitbit Pay to usługi mobilnych płatności zbliżeniowych, które umożliwiają klientom dokonywanie zakupów w sklepach za pomocą zegarków. Z Garmin Pay i Fitbit Pay możesz korzystać wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.

2019-11-06 Nowa wersja aplikacji BS Koszęcin mobile jest już dostępna!

BS Koszęcin mobile jest od teraz poszerzona o nowe funkcje, umożliwiające użytkownikowi:

  • dostęp do informacji o produktach, które posiada w bankowości elektronicznej takich jak: rachunki, karty (debetowe i kredytowe), lokaty, kredyty.
  • wyświetlanie informacji szczegółowych, w tym dostępne środki i saldo, wyświetlanie historii i blokad,
  • wykonywanie transakcji: przelewów krajowych, przelewów własnych, doładowania telefonu.

UWAGA! W związku z poszerzeniem aplikacji mobilnej o nowe funkcjonalności, wszyscy Klienci będą mieli rozparowaną aplikację i nastąpi powrót do wcześniejszego sposobu autoryzacji, tj. poprzez SMS. Dlatego też konieczna będzie aktualizacja aplikacji na smartfonie, tablecie i ponowne sparowanie/połączenie urządzenia z bankowością  elektroniczną. Parowanie aplikacji odbywa się w taki sam sposób jak miało to miejsce w poprzedniej wersji aplikacji. 

2020-08-04 Apple Pay w naszym banku. Płać wygodniej, szybciej, bezpieczniej.

Płacąc za pomocą Apple Pay, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej naszego banku. Takie transakcje są łatwe, bezpieczne i poufne. Zyskujesz też wygodę – teraz na zakupy nie musisz zabierać portfela bo wystarczy, że masz ze sobą swojego iPhone’a.

Płacąc za pomocą Apple Pay poprzez iPhone’a, Apple Watch, iPada lub Maca*, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej naszego banku. Płacenie z Apple Pay jest proste, a usługa działa z urządzeniami, których używasz na co dzień. Dane Twojej karty pozostają bezpieczne, ponieważ nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji. Płacenie w sklepach, aplikacjach mobilnych (czyli popularnych „apkach”) i internecie jeszcze nigdy nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne.

2020-07-31 Usługa doładowania telefonów komórkowych

Jeśli posiadasz telefon komórkowy na kartę oraz korzystasz w naszym Banku z bankowości internetowej doładuj swój telefon nie wychodząc z domu.

Wystarczy zalogować się na stronie bankowości internetowej i złożyć zlecenie doładowania telefonu komórkowego na kartę. 
Sprawdź jakie to proste i wygodne!

2020-07-29 mojeID

mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).


2020-06-17 Loteria kart VISA

Jesteś posiadaczem karty VISA? Weź udział w loterii!
Wejdź na visa.pl i zarejestruj swoją kartę już teraz!
Do wygrania 5 samochodów Toyota Corolla oraz ponad 52 tysiące innych nagród. 
Aby wziąć udział w loterii, Użytkownik karty wypełnia krótki formularz rejestracyjny na stronie  https://www.visa.pl/campaign/loteria/ 
Potem wystarczy już dokonywać płatności Visa: jedna transakcja = jeden los na loterii. Transakcje dokonywane w serwisie AliExpress oraz w sklepach Żabka liczone s ą podwójnie, czyli z jednej transakcji Klient dostaje dwa losy na loterii.
Płacenie za zakupy (również te internetowe) kartami Visa to wygoda i bezpieczeństwo.

 

2020-04-30 PRZYWRÓCENIE GODZIN PRACY BANKU.

Szanowni Państwo, 

Uprzejmie informujemy, że od dnia 

04 maja 2020r. przywrócone zostały 

wcześniej obowiązujące godziny urzędowania

 

Jednak w celu zminimalizowania ryzyka zarażenia zarówno Klientów Banku, jak i jego Pracowników nadal zachęcamy do ograniczenia wizyt 
w Oddziałach Banku i wykonywania operacji bankowych w domu z użyciem bankowości internetowej

Ponadto aktualne zostają zalecenia dotyczące:

  • wewnątrz Placówki Banku może przebywać jednorazowo maksymalnie 3 Klientów
  • obowiązku noszenia maseczki
  • obowiązku dezynfekcji rąk
  • zachowania bezpiecznej odległości 2 metrów

 

2020-04-06 AKCJA ZAPŁAĆ ZA SENIORA

Bank Spółdzielczy w Koszęcinie popiera i włącza się w akcję ZAPŁAĆ ZA SENIORA.


Apelujemy do Seniorów: nie ryzykujcie swojego zdrowia i życia, by zrobić opłaty. Poproście najbliższych, którzy mają dostęp do płatności internetowych czy też mobilnych, aby opłacili w Waszym imieniu niezbędne rachunki.

„Mobilnych” Klientów prosimy: zaproponujcie swoim rodzicom, dziadkom, wujkom, ciociom lub nawet bliskim sąsiadom w podeszłym wieku, że opłacicie w ich imieniu niezbędne rachunki, wykorzystując swój komputer, tablet czy telefon, a oni po udanej transakcji przekażą Wam pieniądze. Możecie również namówić seniorów do wyrobienia sobie karty do bankomatu oraz dostępu do bankowości internetowej i nauczyć ich korzystania z tych nowoczesnych narzędzi. Wasza pomoc jest teraz nieoceniona.

Zróbmy wszystko, aby ochronić zdrowie naszych seniorów!

2020-04-02 KOMUNIKAT ZARZĄDU DOTYCZĄCY OBSŁUGI KLIENTA

Szanowni Państwo,

w trosce o zdrowie Państwa i naszych Pracowników 

w godzinach pomiędzy 10:00 - 12:00

w Placówkach naszego Banku obsługujemy tylko osoby powyżej 65 roku życia.


W tym czasie nie będziemy obsługiwać pozostałych Klientów. Osoby poniżej 65 roku życia zapraszamy 
w pozostałych godzinach pracy naszych placówek.

Ponadto przypominamy:

  • Wewnątrz Placówki Banku może przebywać ograniczona liczba Klientów;
  • W przypadku wizyty w Placówce Banku 
    prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości 2 metrów.


Zachęcamy do ograniczenia wizyt w Oddziałach Banku i wykonywania operacji bankowych w domu z użyciem bankowości internetowej. 

DZIĘKUJEMY ZA ZROZUMIENIE I PRZEPRASZAMY ZA NIEDOGODNOŚCI. Wszystko w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo.

 

Zarząd Banku Spółdzielczego w Koszęcinie 

2020-03-18 Uwaga na wyłudzenia „na koronawirusa”

Uwaga na wyłudzenia „na koronawirusa”

Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności. 

Jak działają oszuści?

 

  • Używają komunikatów i fałszywych informacji związanych z epidemią koronawirusa. Podszywają się pod instytucje zaufania publicznego takie jak banki, urzędy państwowe, centralne oraz lokalne.

  • Wysyłają wiadomości SMS, w których zawarte są linki prowadzące do fałszywych stron. Celem tego jest wyłudzanie loginów i haseł do bankowości internetowej, a także kodów autoryzacyjnych dających możliwość zatwierdzenia przelewów na rachunek przestępców. W niektórych przypadkach linki mogą prowadzić do stron zawierających złośliwy kod powodujący przejęcie urządzenia klienta, na którym otrzymał wiadomość. Powołują się na działania Rządu, Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) lub powszechną akcję szczepień ochronnych.

  • Przejmują konta np. na Facebooku, a następnie proszą naszych znajomych o przelanie pieniędzy powołując się na swoją nagłą trudną sytuację.


Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności! Ponadto, ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.

 


Pamiętaj, że: 

  • jedynymi i prawdziwymi źródłami informacji są komunikaty przekazywane przez służby lub/i zamieszczane na oficjalnych stronach internetowych. Na bieżąco komunikaty przekazują również przedstawiciele władz państwowych

  • sprawdź w pasku przeglądarki, czy adres internetowy, na który się logujesz do bankowości internetowej, zgadza się z adresem strony Twojego banku. Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym swój bank

  • zawsze czytaj bardzo uważnie treść każdego SMSa z kodem autoryzacyjnym.

 

Więcej informacji o wyłudzeniach na stronie Związku Banków Polskich pod linkiem:

 https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Uwaga-na-oszukancze-ogloszenia-zwiazane-z-epidemia-koronawirusa

 

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »